Obligaciono pravo
Često postavljana pitanja
Vi ste kao zakupodavac dužni da održavate stvar u ispravnom stanju za vreme trajanja zakupa i da radi toga vršite potrebne opravke na njoj. Međutim, troškovi sitnih opravki izazvanih redovnom upotrebom stvari, kao i troškovi same upotrebe, padaju na teret zakupca. Dakle, mora se sagledati svaka stavka posebno, ali svakako nije na Vama da snosite troškove koji su vezani za samu upotrebu stana i stvari u njemu, niti troškove sitnih opravki.
Navedeni način odlučivanja o reklamaciji nije u skladu sa zakonom. Prodavac je najpre dužan da reklamaciju zavede i izda Vam potvrdu o reklamaciji. Zatim ima zakonsku obavezu da u roku od 8 dana od dana izjavljivanja reklamacije pisanim ili elektronskim putem odgovori potrošaču na izjavljenu reklamaciju. Odgovor prodavca na reklamaciju potrošača mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, obrazloženje ako ne prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača o načinu rešavanja i konkretan predlog u kom roku će i kako rešiti reklamaciju ukoliko je prihvata. Ukoliko prodavac odbije reklamaciju, dužan je da potrošača obavesti o mogućnosti rešavanja spora vansudskim putem i o nadležnim telima za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova.